یه قصه حقیقی درباره‌ی پاپ کورن و ساخت‌و‌ساز محتوا!
“آرت سیلورمن به پاکتی از پاپ کورن روی میز کارش خیره گردیده بود سئو سايت و از بویِ بدِ روغنِ قلابی وضعیت تهوع عجیبی داشت . وی محقق یک کدام از شرکت های غیر انتفاعی در CSPI بود و تعدادی سالی بود در‌این راس راجع‌به یادگرفتن عمومی تغذیه و بررسی محصول ها خوراکی از دید مضر بودن تحقیق می کرد . متخصصان تغذیه طبق آخری یافته های علمی بدین فیض رسیده بودند که هر شخص در رژیم روزمره مجاز میباشد صرفا ۲۰ گرم چربی اشباع در روز اخذ نماید و در غیر این شکل سالمی وی ممکن میباشد در گیر ایراد خواهد شد . سیلورمن و همکارانش طی ارزیابی های زیاد و مثال برداری از پاپ کورنی که در دکه های بومی در سینماها به می رسید و ارزیابی معیار چربی ترانس آنان بدین فیض رسیدند که معیار چربی اشباع این پاپ کورن ها در یک جام کوچک حدود ۳۷ گرم میباشد !! و این یعنی چربی اشباعی که یک نفر با میل کردن یک جام پاپ کورن جذب بدنش می شود حدودا به اندازه ۲ روز میل کردن غذاهای چرب میباشد . به طبع اشخاص پاره ای در جامعه معنا « ۳۷ گرم چربی اشباع » و ضررهای آن را می توانستند شعور نمایند . پس بیان کردن این خبر بدین شکل هیچ دردی را دوا نمی‌کرد . و این به عبارتی اتفاقی میباشد که درخصوص اکثر پیشنهاد های پزشکی و سالمی می افتد . فرض نمایید این خبر را این چنین اعلام میکردند: یک جام پاپ کورن مساوی ۳۷ گرم چربی اشباع داراست . خب که چی ؟! ۳۷ گرم خوب میباشد یا این که بد ؟ حتی در صورتی بد میباشد خیلی بد میباشد یا این که تا حد مناسبی بد میباشد ؟! پس عبارت « ۳۷ گرم چربی اشباع » یک عبارت بی معنی برای بخش اعظمی از اشخاص جامعه میباشد و جزو گزاره هایی میباشد که سوای هیچ تاثیری از این گوش شنیده می‌گردد و از آن گوش در می‌گردد و اتفاقا بیشتر سبب بی تفاوت شدن اشخاص جامعه میگردد زیرا عبارتی به شدت کم آب و دانشگاهی میباشد و برای اشخاص متعددی از جامعه هیچ جذابیتی ندارد . ولی سیلور اینجانب و همیاران به مکان بیان کردن این جمله‌ها تکراری، در یک سری جای مالامال رفت و آمد غرفه ای گرفتند و میزی چیدند این چنین که یک طرف میز یک استکان پر‌از پاپ کورن گذاشتند و طرف دیگر یک ناشتایی بسیار مفصل چرب دربرگیرنده ژامبون ، تخم مرغ ، شیر لبریز چرب و… ناهاری مشتمل بر یک ساندویچ همبرگر مک دونالد دوبل ، یک کاسه مملو از سیب زمینی سرخ کرده و یک شام مفصل خیس مشتمل بر استیک گوشت ، یاروهمدم با مخلفات سنگین و یک سری دسر لبریز چرب و… و با یک پباده سازی خلاقانه نشان دادند که یک استکان پاپ کورن چربی مضری هم اندازه این همگی غذای چرب داراست ! به لحاظ شما چه کسی ممکن میباشد بعداز دیدن این پیام سالمی همچنان هنگامی که به سینما میرود گشوده هم با به عبارتی هیجان دیرین به سمت دکه پاپ کورن ی برود ؟!!”

پس هنگامی می تونید داعیه فرمائید که یک آفریننده محتوای ماهر می باشید که بتونید مثل این قصه کاری نمائید که کاربر شما دیگه هیچ گاه پاپ کورن نخوره !!
بریم یه روایت دیگه هم بخونیم از همین کتاب :

ماجراِ یِ همگی با یک فنجان قهوه !
دیوید دوست یک کدام از دوستان ما به خیال نوع کارش روزهای متعددی را در سفر سپری میکند . وی جدیدا برای کمپانی در یک گرد‌همایی کاری به سفری رفته بود . در روز انتها مهاجرت پیش از پرواز چندین ساعت وقت مازاد داشت و تصمیم گرفت به کافه ای برود و این مقطع را در کافه سپری نماید . دیوید در ذهن ها خودش غرق بود که شخصی مجاورت وی شد و توصیه اعطا کرد که با هم قهوه ای بخورند . دیوید در صدر از این سفارش تعجب کرد ولی راه حل ای جز پذیرش این دعوت نداشت. آن شخص سوای لحظه ای تاءمل به پیشخوان رفت و با دو فنجان قهوه رجوع . دیوید قهوه را نوشید و دیگر هیچ چیزی آن گاه را به حافظه نمی آورد ! این صرفا چیزی بود که وی پیش از اینکه خودش را در وان خزینه هتل مملو از یخ ، حیران و حیران ببیند به حافظه می‌آورد . با تعجب و بی خبر از همگی جا نگاهی به حریم انداخت تا بلکه متوجه خواهد شد در وان گرمابه غرق درین کلیه یخ چه میکند ؟ یک یادداشت بود با این مضمون : «حرکت نخور . صرفا به اورژانس زنگ بزن » دیوید تلفن ملازمت که کنار میز گذارده گردیده بود را برداشت و به اورژانس زنگ زد حالت خودش را توضیح بخشید . مجموع انگشتانش از سوزوسرما کرخت و بی شم گردیده بود . تنها به صحبت های مسئول اورژانس گوش می‌کرد . وی به نحوه عجیبی این وضعیت برایش آشنا بود . آغاز کرد به ارشاد دیوید و ذکر کرد : « آقا لطفا با تمرکز و آهسته به کمر خودتان دست بزنید آیا لوله ای از نصیب تحت کمرتان خارج زده میباشد ؟» وی به آرامی و با هراس دستش را به پشتش موفقیت و در عین ناباوری روئت کرد که آری لوله ای از پشتش خارج زده میباشد ! مسئول اورژانس ذکر کرد : « ابدا نترسید ، یک کدام از تمامی های شما از بدنتان بیرون شده‌است! بایستی بدانید که درین شهر یک باند سارقین اعضای تن عمل میکنند و این توشه شما‌را غرض قرار داده اند .ماموران اورژانس در خط مش اند . شما تنها به هیچ عنوان از جایتان جنبش نخورید ! هم اکنون وب سایت رو ببندید ( ولی برای خوندن سایر ی فراگیری مجدد برگردید ها ؛-) ) و بعداز 1 ساعت این روایت رو کارایی نمائید برای اولی نفری که کنارتون می باشد تمجید نمایید. مسلما گیسو به موی می تونید این قصه رو براش تعریف و تمجید فرمائید . ناممکن یکبار این ماجرا رو بخونید و اون رو تا سالها به حافظه نیارید ! اکنون این ماجرا رو با این متن مقایسه نمائید : انجمن فراگیر به طور طبیعی خویش را معطوف رجوع سرمایه می نماید که میتواند مبتنی بر تجربیات کنونی سبک گردد .عاملی که بر جریان وارده بر موسسه فشار میاورد این میباشد که اکثر اوقات امداد کنندگان برای کسب اطمینان از پاسخگویی ، غرض گذاری و لازمات قطعی برای اهدا کردن پول وارد بازی میگردند… یقین نمائید اینجانب به شخصه حتی نمی تونم یکبار صحیح و بدون نقص این متن رو از رو بخونم چه برسه به اینکه بفهمم چی میگه به هیچ وجه ! پس در حالتی‌که می خواید محتوایی که ایجاد می کنید کاربر رو به اندازه ی یک زمین‌لرزه ی 8 ریشتری بلرزونه و وادار به مبادرت کنه بایستی محتوایی مثل متن اولیه ساخت و ساز فرمائید خیر محتوای کسل کننده و اعصاب و روان خورد کن دوم! پس بیایید انقدر تمرین ، تمرین و تمرین کنیم که بتونیم محتوایی ساخت کنیم که فهمیده بشه، به خاطر آورده بشه، اثری به یادماندنی بشه و در غایت لحاظ و خلق مخاطبان مون رو تغییر‌و تحول بده .

 

ساخت و ساز محتوا رو چی جوری می بایست استارت کنیم ؟
خب معمولا وقتی که ما تصمیم می‌گیریم ساخت محتوا کنیم 2 تا مسیر پیش رومون میباشد : ابدا نمیدونیم میخوایم راجع به چی محتوا ساخت و ساز کنیم که حتما نخستین بایستی بریم ایده بسازیم و آنگاه بیایم سایر مسیر رو ادامه بدیم یا این که میدونیم دست‌کم در امر چه موضوعی یا این که ایده ای میخوایم محتوا ساخت و ساز کنیم و البته داده ها صحیح و جامعی در موردش نداریم بیاید با دو تا نمونه پیش بریم :یه وقت شما تحت عنوان فریلنسر ایجاد محتوا یا این که متخصص ساخت محتوای یه گروه می بایست از جمله برای یه وبسایت یا این که خبر نامه اینترنتی ساخت و ساز محتوا نمایید که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو این وب سایت میباشد و انقدر متنوعه موضوعاتش که حقیقتا نمیدونید شرایط کنونی میخواید در امر پیروزی بنویسید یا این که راجع‌به شیوه های رویا رویی با بی خوابی یه محرمانه راهکار به استفاده کننده تون بدید یا این که درباره‌ی رمز و رمزهای بیشتر خنده رو بودن با استفاده کننده تون سخن بزنید، یا این که در خصوص رابطه بهتر با همیاران راهکار بدید یا این که به هیچ عنوان امر پخت یه نوع پاستای 5 دقیقه ای رو یادگرفتن بدید یا این که هزار تا چیز دیگه یااینکه توصیه ساخت‌و‌ساز محتوا برای یه وب سایت خیلی خیلی تخصصی دارید که هیچ ایده ندارید که تو بلاگ این تارنما حقیقتا می بایست در زمینه‌ی چی سخن بزنید و چه محتوایی براش ساخت نمایید. خب تو این شرایط مشخصا شما تا ایده نسازد یا این که محدوده ای که میخواید در موردش ساخت محتوا نمایید رو ندونید نمیتونید به جلو جنبش نمائید . پس اینجا تو این موقعیت بایستی استارت فرمایید به ایده یابی یا این که ایده سازی و محدوده و موضوعی که میخواید در موردش محتوایی ساخت فرمایید رو پیدا فرمایید .ولی تو موقعیت دوم به عنوان مثال شما توصیه محتوا از یه سایتی دارید که تو مسئله قفل دیجیتال عمل میکنه و رئیس اون گروه گفته یه یکسری تا نوشته‌علمی میخواد در خصوص اینکه قفل دیجیتال چه کاربردها و مزایایی داره . پس اینجا محدوده موضوعی محتوا تا حدودی براتون مشخصه البته شاید حقیقتا تا درحال حاضر به هیچ عنوان نمیدونستید که به غیر از قفل های کلیدی قفل دیجیتال هم وجود داره یا این که شاید میدونید چی است البته کاربرد و مزایاش رو ظریف نمی دونید. یا این که یه نمونه دیگه اینکه ممکنه شما تا حال حاضر کتب و مقاله ها متعددی در زمینه‌ی برندسازی فردی خوندید و حسابی طریق احاطه دارید و حال حاضر میخواید درباره ی این قضیه یه نوشته‌علمی بنویسید، پس اینجا هم میدونید درباره‌ی چی میخواید بنویسید و هم میدونید چی می خواید بنویسید و داده ها نیکی هم دارید البته مساله ای که اینجا دارید اینه که نمیدونید به هیچ عنوان کسی یا این که سایتی تا به هم اکنون در خصوص این زمینه چیزی نوشته یا این که خیر و کلا رقیبی دارید یا این که خیر از اونجایی که انسان های متعددی درباره‌ی این مورد محتوا منتشر کردن، بایستی بدونید که اون ها روی چه قسمت هایی بیشتر تمرکز کردن و در حالتی‌که اونا شرایط فعلی ورقه اولیه هستن شما چی عمل می بایست بکنید و و روی چه قسمت هایی بایستی بیشتر تمرکز فرمائید که بتونید اونا رو پشت راز بذارید و جلو بیافتید و بتونید بیاید تو شیت اولیه باشید. پس گشوده هم مشخصا اینجا به چیزی که نیاز دارید پیش از آغاز به تایپ کردن و ساخت و ساز محتوا اینه که صحیح و حسابی و ماهر کاوش فرمائید و حریف ها تون رو پیدا نمایید و اونا رو تجزیه و چک نمائید. خب تمامی این نمونه ها چی رو به ما نشون میده ؟ نشون میده که گام اولیه ما تو هر نوع ساخت و ساز محتوایی کاوش دربین منابع اطلاعاتی است .


مقالات تخصصی سئو میباشد ,محتوا ,ساخت ,کورن ,چربی ,دارید ,چربی اشباع ,محتوا نمایید ,محتوا ساخت ,استفاده کننده ,بیشتر تمرکز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پدافند غیرعامل ، مقاومت و بازدارندگی آذین دانلود شطرنج با ماشین قیامت استورجیس دات کام خرید کتاب کمک درسی از بانک کتاب کنکور خرید اینترنتی دانلود بازی | دانلود نرم افزار | نرم افزار گوشی و کامپیوتر